Bezorgde huiseigenaar uit Willem van Noortstraat klaagt over trillende huizen door nieuwe elektrische bussen

Het volledige interview met Henri Koopman is te lezen in het AD. Hierin geeft hij een gedetailleerde uitleg over zijn bezorgdheid en zijn ervaringen met de trillende huizen. Het is interessant om zijn perspectief te lezen en te begrijpen waarom hij zich zo'n zorgen maakt over de situatie.

Anne Veen

2/25/20242 min read

Recentelijk is de Willem van Noortstraat in Tuinwijk in het nieuws vanwege bezorgde huiseigenaren, waaronder Henri Koopman. Hij maakt zich zorgen over de impact van de nieuwe elektrische bussen op de trillingen in de huizen. In een interview met het AD uit hij zijn ongerustheid.

Volgens Henri Koopman zijn de nieuwe elektrische bussen maar liefst 1400 kilo zwaarder dan de oude dieselbussen. Hij is van mening dat de wijk niet gebouwd is om deze extra belasting te dragen. De trillingen die de bussen veroorzaken, kunnen volgens hem niet goed zijn voor de huizen en de bewoners.

De gemeente is op de hoogte van de zorgen van de huiseigenaren en heeft navraag gedaan bij een onafhankelijk onderzoeksbureau. Uit dit onderzoek blijkt dat er sprake is van "matige overlast". Hoewel de trillingen aanwezig zijn, worden ze niet als ernstig genoeg beschouwd om directe maatregelen te treffen.

Het volledige interview met Henri Koopman is te lezen in het AD. Hierin geeft hij een gedetailleerde uitleg over zijn bezorgdheid en zijn ervaringen met de trillende huizen. Het is interessant om zijn perspectief te lezen en te begrijpen waarom hij zich zo'n zorgen maakt over de situatie.

De discussie over de impact van de nieuwe elektrische bussen op de Willem van Noortstraat en de Tuinwijk is nog gaande. Het is belangrijk dat zowel de huiseigenaren als de gemeente samenwerken om een oplossing te vinden die zowel de bewoners als het openbaar vervoer ten goede komt.

Als bewoner van de Willem van Noortstraat is het begrijpelijk dat Henri Koopman zijn zorgen uit. Het is altijd belangrijk om naar de bezorgdheid van de bewoners te luisteren en serieus te nemen. Hopelijk kan er een evenwicht worden gevonden waarbij de trillingen worden verminderd en de nieuwe elektrische bussen efficiënt kunnen blijven opereren.

De ontwikkelingen rondom de Willem van Noortstraat en de nieuwe elektrische bussen zullen ongetwijfeld nog verder worden gevolgd. Het is interessant om te zien hoe deze kwestie zich verder zal ontwikkelen en welke maatregelen er eventueel genomen zullen worden.

Lees het volledige interview in het AD voor een dieper inzicht in de zorgen van Henri Koopman en de impact van de trillende huizen in de Willem van Noortstraat.